الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

تتجاوز اغنيه بيبي شارك ال 14 مليار مشاهدة اكثر من عدد سكان الأرض

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات

موقع أيام نيوز

تتجاوز أغنيه بيبي شارك حاجز ال 14 مليار مشاهدة علي اليوتيوب خلال 7 سنوات منذ تم رفعها علي منصة اليوتيوب 
وتحقق الأكثر مشاهدة في تاريخ اليوتيوب منذ تأسيس منصة اليوتيوب عام 2005 في ولاية كاليفورنيا 
تم إصداربيبي شارك بالإنجليزية Baby Shark هي أغنية أطفال حول عائلة من القروش. انتشرت هذه الأغنية منذ منتصف سنة 2016 عبر وسائل التواصل الاجتماعي والراديو.
وكان أول ظهور لها علي اليوتيوب في 1862016
وتحقق مشاهدات أكثر ضعف عدد سكان الأرض وهذا الذي حير الناس هل في اشخاص غيرنا تشاهد الأغنيه أم لا 

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
إلى كل الآباء والأمهات حول العالم خلاص غنتوا بيبي شارك Shark مع أولادكم استعدوا بقى علشان هتكلوا الشارك قريب جدا معاهم مصډومين صح خدوا كام ثانية كده علشان تستوعبوا الخبر وتعالوا بقى علشان تعرفوا الحكاية اللي بنقوله ده حقيقي لأن شركة كيلوجز kelloggs الأمريكية المتخصصة في الصناعات الأغذية قررت تعمل وجبة إفطار جديدة للأطفال باسم بيبي شارك علشان تستثمر النجاح الكبير اللي حققته الأغنية.
القصة بدأت لما شركة الأغذية الأمريكية قررت تحول بيبي شارك أغنية الأطفال الشهيرة اللي شافها ما يزيد عن 3 مليار شخص حول العالم واللي بقت الأغنية رقم 9 في قائمة الفيديوهات الأعلى مشاهدة على اليوتيوب لوجبة إفطار للصغار علشان تخليهم سعداء وهما بيأكلوا وجبة فطارهم الصبح مش بس علشان طعمها لذيذ لكن كمان لأنها بتفكرهم بأغنيتهم المفضلة وأصحابهم اللي موجودين فيها.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
وفعلا راحت كيلوجز وعملت شراكة مع مؤسسة بينكفونج Pinkfong الكورية الجنوبية اللي متخصصة في التعليم والترفيه واللي عملت الأغنية من الألف للياء وبدأت في تصنيع المنتج اللي سمته بيبي شارك واهتمت إنها تحط صور البيبي شارك على العبوة علشان تجتذب الأطفال ده غير إنها خلت الحلقات والخواتم المكونة منها الوجبة تكون بالألوان الأصفر والروز والأزرق ودي الألوان اللي كانت غالبة على فيديو الأغنية علشان تخليهم يعيشوا أجواء الأغنية يوميا.
ولأن الشركة قررت إنها هتعمل المنتج ده لفترة محدودة وكمان هتبيعه في أماكن محددة كان لازم تعمل عروض ترويجية كويسة علشان تشجع الآباء والأمهات

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات